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런닝화 브랜드와 품질은 관련이 없을지도 모른다 (In Running Shoes, Brand Names May Not Mean Quality)

이산저산구름 2012. 5. 7. 15:28

런닝화 브랜드와 품질은 관련이 없을지도 모른다
(In Running Shoes, Brand Names May Not Mean Quality)
일반 속도 느린 속도
Puma, Adidas, Nike and Reebok are famous brand-name athletic shoes. Many consumers choose to buy shoes from these companies, even though they cost more. Consumers ① ------- ------- ------- brand names mean better quality.

Consumers Korea, a civic group, wanted to see if this was true. In January, the group tested the products of 10 shoe companies. The athletic shoes were ② ------- ------- ------- ------- , including shape of the shoe, wear and tear on the insole, strength of adhesive materials used, and slipperiness of the sole.

The results of the tests, released on February 6, were surprising. Many of the expensive brand-name athletic shoes did not do very well on the tests. Some shoes cost more than 150,000 won, but their quality was ③ ------- ------- ------- ------- ------- ------- -------.
“Just because a pair of shoes is expensive does not necessarily mean it is better,” Consumers Korea wrote.

The civic group said brand-name shoes were ④ ------- ------- ------- other than quality. For example, companies add advertisement costs, as well as the value of their brands, to the price consumers pay to buy the shoes.

expressionS

* athletic 육상(경기)의
* consumer 소비자
* civic group 시민(운동)단체
* wear and tear 마모
* insole 안창, 깔창
* adhesive 접착제
* slipperiness 미끄러움
* necessarily 필연적으로, 반드시

① tend to believe
② graded in different categories
③ no better than that of cheaper products
④ expensive for reasons

런닝화 브랜드와 품질은 관련이 없을지도 모른다

푸마, 아디다스, 나이키, 리복은 유명한 운동화 메이커이다. 많은 소비자들은 더 비싸더라도 이런 회사들의 신발을 산다. 소비자들은 메이커가 더 좋은 품질을 의미한다고 믿는 경향이 있다.

시민 단체인 소비자 시민 모임은 이것이 사실인지 알아보고 싶었다. 1월에, 이 단체는 10개 신발 회사들의 제품들을 시험했다. 운동화들은 모양, 안창의 마모 정도, 사용된 재료의 접착력, 바닥의 미끄러움 정도 등 여러 가지 범주에 대해 등급이 매겨졌다.

2월 6일에 공개된 실험 결과는 놀라웠다. 많은 수의 메이커 신발들은 실험에서 좋은 성적을 거두지 못했다. 일부 신발들의 가격은 15만원이 넘었지만, 이 신발들의 질은 저렴한 제품들보다 더 좋지 않았다.

“단지 신발이 비싸기 때문에 필연적으로 품질이 더 좋은 것은 아니다,”라고 소비자 시민 모임이 밝혔다.

이 시민 단체는 메이커 신발이 비싼 것은 품질 외에 다른 이유 때문이라고 말했다. 예를 들면, 회사들은 상표의 가치뿐만 아니라 광고비용을 고객들이 신발을 사면서 지불하는 가격에 추가한다.