고부담 평가의 딜레마(High-stakes testing)
In the 21st century, proponents of high-stakes testing openly acknowledged that tests drive teaching and learning. They argue that if the right kinds of tests are used - ones that go beyond the multiple choice format and the measurement of facts and lower order skills - then it is perfectly acceptable for such tests to drive the curriculum and teaching. While there is some truth to these claims, proponents disregard a number of problems. -From The Paradoxes of High Stakes Testing

21세기 (수능과 같은) ‘고부담 평가’의 지지자들은 평가가 교수학습을 이끈다는 점을 공공연히 인정해왔다. 그들은 만약 선다형이나 사실 및 낮은 수준의 사고력 측정을 뛰어넘는 제대로 된 평가가 치러진다면 이러한 시험들이 교육과정과 교수방식을 이끌어 가는 것은 얼마든지 수용할 만한 일이라고 주장한다. 이들의 주장은 타당한 면도 있지만 평가의 적지 않은 문제점을 간과하고 있다. |
* High-stakes testing(고부담평가) : (상대적인 순위 결정, 합•불합격 판정 등과
같이) 평가결과가 수험자의 이익(or 불이익)과 밀접하게 관련되어 있는 시험
|
|
'영어 교실' 카테고리의 다른 글
21세기 새로운 일을 시작하는 방법(Work) (0) | 2011.06.10 |
---|---|
영웅에 대한 새로운 정의 (0) | 2011.06.08 |
아이들의 이유 있는 아우성 (Learning, Teaching) (0) | 2011.04.29 |
자연의 봄과 인간의 봄(Nature, season) (0) | 2011.04.27 |
법(law)이란? (0) | 2011.04.26 |