모의 사회경제적 지위와 아이의 인지수준 |
||
|
Children, Parents, income |
|
Even when low-income parents do everything they can for their children, their limited resources put kids at a huge disadvantage. The growing human brain desperately needs coherent, novel, challenging input, or it will scale back its growth trajectory. When a child is neglected, the brain does not grow as much. Unfortunately, low-SES children overall receive less cognitive stimulation than middle-income children do. For example, they are less likely to be read to by parents: Coley(2002) found that only 36% percent of low-income parents read to their kindergarten-age children each day, compared with 62 percent of upper-income parents. - From Teaching with Poverty in Mind |
Even when low-income parents do everything they can for their children, their limited resources put kids at a huge disadvantage. 소득 수준이 낮은 부모는 자녀를 위해 자신의 모든 것을 쏟아 부어도, 해줄 수 있는 것에 한계가 있어 아이들은 큰 불이익을 당한다.
The growing human brain desperately needs coherent, novel, challenging input, or it will scale back its growth trajectory. 성장기에 있는 인간의 뇌에는 논리정연하며, 늘 새롭고, 도전적인 자극이 반드시 필요한데, 만약 이런 것들이 부족하면 뇌의 발달이 둔화한다.
When a child is neglected, the brain does not grow as much.
아이들에 대한 돌봄이 미흡하면, 그 아이의 뇌 발달도 그만큼 모자라게 된다.
Unfortunately, low-SES children overall receive less cognitive stimulation than middle-income children do. 불행하게도 빈곤층 아이들은 중산층 아이들보다 전반적으로 인지적 자극을 적게 받는다.
For example, they are less likely to be read to by parents:
예를 들어, 빈곤층 아이들은 부모가 책 읽어주는 기회도 적은 편이다.
Coley(2002) found that only 36% percent of low-income parents read to their kindergarten-age children each day, compared with 62 percent of upper-income parents. 2002년 미국의 심리학자 Richard J. Coley가 시행한 연구에 따르면 부유층 부모는 유치원에 다니는 또래의 자녀에게 매일 책을 읽어주는 비율이 62%였지만, 빈곤층 부모는 36%만 자녀들에게 매일 책을 읽어주는 것으로 나타났다.
* scale back: 축소하다. 줄이다.
* trajectory: 궤도, 곡선
* SES(socioeconomic status): 사회 경제적 지위
|
'영어 교실' 카테고리의 다른 글
사랑이 싹트기 위한 조건( Love) (0) | 2011.04.22 |
---|---|
당신의 장점이 장애는 아닙니까?(handicap) (0) | 2011.04.20 |
신이 준 특별한 선물을 가치 있게 쓰는 방법(Attitude, today, gift) (0) | 2011.04.16 |
불완전성에 대처하기( Happiness, gratitude ) (0) | 2011.04.13 |
기대 수준과 성장(Intelligence, poverty) (0) | 2011.04.06 |