영어 교실

디지털 기기가 사회성·감성 능력을 저하시킨다

이산저산구름 2015. 1. 15. 15:34

디지털 기기가 사회성·감성 능력을 저하시킨다

0001.jpg
Young people who indulge in a lot of digital media are lacking the proper social skills to read other people's emotions. A group of psychologists studied two groups of sixth graders from the same school. Of those students, 51 lived together for five days at a camp where electronic devices are not permitted. The other 54 students kept their devices. Psychologists surveyed participants and discovered that they all texted, watched television and played video games on electronic devices on an average of more than four hours per day. At the end of the study, the groups were re-evaluated. Psychologists discovered that those who'd been at the camp without their electronic devices had significant improvements in their ability to read emotions, either from facial or nonverbal cues. Those who used their smartphones saw no improvements. http://www.techtimes.com/articles/13964/20140826/digital-media-is-making-young-people -lose-the-ability-to-read-emotions.html/




디지털 기기를 많이 사용하는 아동은 타인의 감정을 읽을 수 있는 사회적 능력이 부족한 것으로 
드러났다. 심리학자들이 합동으로 특정 학교 6학년 학생의 2그룹을 연구했다. 
51명으로 된 한 그룹은 5일간 캠프생활을 할 때 전자기기를 사용하지 않았고, 54명으로 구성된 
다른 한 그룹은 전자기기를 계속 사용하게 했다. 조사해보니 이 그룹은 문자 송수신, TV시청, 
전자기기를 이용한 비디오 게임 등을 하루에 평균 4시간 이상을 사용한 것을 밝혀졌다. 
연구가 끝났을 때 참가자들의 감성 능력은 조사해봤더니 전자기기를 사용하지 않은 팀은 
얼굴표정이든 비언어적 신호든 타인의 감정을 읽을 수 있는 능력이 크게 향상되었고, 
스마트폰을 사용한 팀은 전혀 향상되지 않았다.
[주] 이상의 연구는 사람들의 다양한 얼굴 표정(화남, 기쁨, 슬픔, 놀람 등)을 보여주고 
감정을 묘사하게 하는 방식으로 진행되었다.