Some teachers may interpret students’ emotional and social deficits as a lack of respect or manners, but it is more accurate and helpful to understand that the students come to school with a narrower range of appropriate emotional responses than we expect.
일부 선생님들은 학생들이 감성과 사회성이 부족하면 존경심이나 예의가 없는 것으로 여기지만, 학생들이 상황에 적절한 감성적 반응을 하는 능력이 어른의 기대에 미치지 못하는 수준으로 학교에 온다는 것이 더 정확한 사실이며, 그 사실을 인정하는 것이 문제 해결에도 도움이 된다.
The truth is that many children simply don’t have the repertoire of necessary responses.
사실 많은 학생은 어떻게 반응해야 하는지 모른다.
It is as though their brains’ “emotional keyboards” play only a few notes.
학생들의 머릿속 ‘감성 건반’이 몇 개의 악보밖에 연주하지 못하는 것과 유사하다.
*as a lack of ~ : ~의 부족으로
* repertoire : 레퍼토리, 특정 분야에서 한 사람이나 사물이 할 수 있는 모든 것